Διευθυνση Εδρασ:

Σύνδεσμος Εταιριών Απευθείας Πωλήσεων

Λ. Κηφισίας 280
Τ.Κ.: 15232, Χαλάνδρι

Tηλ.: +30 210 6967000

E-mail:
Συστηματα πυραμιδασ

Μην κάνετε λάθη που κοστίζουν!


Χιλιάδες Αμερικανοί καθώς και πολλοί άλλοι άνθρωπο ανά τον κόσμο έχουν χάσει εκατομμύρια δολάρια συμμετέχοντας σε συστήματα πυραμίδας. Πολλά από τα θύματα γνώριζαν το ρίσκο που έπαιρναν (αν και δεν γνώριζαν ότι οι πιθανότητες ήταν εναντίον τους). Πολλοί άλλοι, όμως, νόμιζαν ότι πλήρωναν για να βοηθηθούν στο ξεκίνημα μιας μικρής επιχείρησης. Αυτοί οι άνθρωποι εξαπατήθηκαν από συγκαλυμμένες πυραμίδες που έμοιαζαν με νόμιμες επιχειρήσεις. Ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να σας βοηθήσει να αποφύγετε να πέσετε θύματα των πυραμίδων, είτε πρόκειται για απλά είτε για συγκαλυμμένα συστήματα. Τα απλά συστήματα πυραμίδας είναι σαν τις αλυσιδωτές επιστολές, ενώ οι συγκαλυμμένες πυραμίδες μοιάζουν με λύκους με δορά προβάτου, που κρύβουν την πραγματική τους φύση για να εξαπατήσουν πιθανούς επενδυτές και να ξεφύγουν από το νόμο.


Τι είναι τα συστήματα πυραμίδας;


Σε μία απλοποιημένη μορφή, τα συστήματα πυραμίδας είναι παράνομα σχήματα στα οποία πολλά άτομα στη βάση της πυραμίδας καταβάλλουν χρήματα σε λίγα άτομα στην κορυφή της πυραμίδας. Κάθε νέος συμμετέχων πληρώνει προκειμένου να αποκτήσει την ευκαιρία να ανέβει στην κορυφή και κερδίζει από τις πληρωμές άλλων ατόμων, τα οποία ενδέχεται να εγγραφούν αργότερα. Για την εγγραφή, παραδείγματος χάρη, μπορεί να χρειαστεί να πραγματοποιήσετε μια μικρή επένδυση ή να καταβάλετε χιλιάδες ευρώ. Για παράδειγμα, με 1.000 ευρώ αγοράζετε μια θέση σε ένα από τα τετραγωνίδια της βάσης της πυραμίδας. Τα 500 ευρώ πηγαίνουν στο άτομο που βρίσκεται στο ακριβώς επάνω τετραγωνίδιο από εσάς και τα υπόλοιπα 500 ευρώ πηγαίνουν στο άτομο που βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας, το διοργανωτή. Εφόσον συμπληρωθούν όλα τα τετραγωνίδια με συμμετέχοντες, ο διοργανωτής θα εισπράξει 16.000 ευρώ, ενώ εσείς και τα υπόλοιπα άτομα που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας θα είστε κατά 1.000 ευρώ φτωχότεροι. Όταν αποπληρωθεί ο διοργανωτής, απομακρύνεται το τετραγωνίδιό του και το δεύτερο επίπεδο ανεβαίνει στην πρώτη θέση αποπληρωμής. Μόνο τότε αρχίζουν να αποκομίζουν κέρδη τα δύο άτομα που βρίσκονται στο δεύτερο επίπεδο. Για να πληρωθούν αυτά τα δύο άτομα, προστίθενται 32 κενά τετραγωνίδια στη βάση της πυραμίδας και συνεχίζεται η αναζήτηση νέων συμμετεχόντων.

Κάθε φορά που ανεβαίνει στην κορυφή κάποιο επίπεδο, πρέπει να προστεθεί ένα νέο επίπεδο στη βάση της πυραμίδας, διπλάσιο σε μέγεθος από το προηγούμενο. Αν εγγραφούν στο σύστημα αρκετοί νέοι συμμετέχοντες, εσείς και οι υπόλοιποι 15 παίκτες του επιπέδου σας ενδέχεται να κατορθώσετε να φτάσετε στην κορυφή. Εντούτοις, για να εισπράξετε τα κέρδη σας, θα πρέπει να έχουν προσχωρήσει 512 συμμετέχοντες, οι μισοί από τους οποίους θα έχουν χάσει 1.000 ευρώ ο καθένας.

Ασφαλώς, η πυραμίδα μπορεί να καταρρεύσει πολύ πριν φτάσετε εσείς στην κορυφή. Προκειμένου να κερδίσουν όλοι όσοι συμμετέχουν σε ένα σύστημα πυραμίδας, θα πρέπει να μην σταματήσει ποτέ η ροή νέων συμμετεχόντων.

Στην πραγματικότητα, όμως, η ροή των συμμετεχόντων είναι περιορισμένη και κάθε νέο επίπεδο συμμετεχόντων έχει λιγότερες πιθανότητες προσέλκυσης νέων συμμετεχόντων και περισσότερες πιθανότητες απώλειας χρημάτων.


Τι θα πρέπει να γνωρίζετε για τα συστήματα πυραμίδας


  1. Είναι για ηττημένους. Τα συστήματα πυραμίδας είναι απλά μαθηματικά: πολλοί ηττημένοι πληρώνουν λίγους νικητές.
  2. Είναι απατηλά.Όσοι συμμετέχουν σε συστήματα πυραμίδας εξαπατούν, συνειδητά ή όχι, αυτούς που προσελκύουν. Λίγοι είναι αυτοί που θα πλήρωναν για να συμμετάσχουν αν τους είχε εξηγήσει κάποιος προηγουμένως τις φθίνουσες πιθανότητες.
  3. Είναι παράνομα.Με βάση το Νόμο 2251/1994 για την Προστασία των καταναλωτών (αρ. 9στ), η δημιουργία, λειτουργία ή προώθηση ενός πυραμιδωτού συστήματος πωλήσεων, όπου ο καταναλωτής θεωρεί ότι έχει την ευκαιρία για μεγαλύτερο όφελος με την εισαγωγή άλλων καταναλωτών μέσα στο σύστημα, παρά με την ίδια την πώληση ή την κατανάλωση των προϊόντων, αποτελεί παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύεται . Οι συμμετέχοντες σε τέτοιου είδους σχήματα ενδέχεται να υποστούν διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.


Για ποιο λόγο να πληρώσει κανείς για να συμμετάσχει σε ένα σύστημα πυραμίδας;

Οι διοργανωτές συστημάτων πυραμίδας είναι ειδήμονες στον τομέα της ομαδικής ψυχολογίας. Στις συναντήσεις προσέλκυσης με την ομαδική πίεση και τις υποσχέσεις εύκολου κέρδους εκμεταλλεύονται την απληστία των ανθρώπων και το φόβο της απώλειας μιας καλής ευκαιρίας. Ενθαρρύνεται η προσεκτική εξέταση του θέματος και η υποβολή ερωτήσεων. Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε ένα τέτοιο θέλγητρο, αν δεν αντιληφθεί ότι το σύστημα είναι εναντίον του.


Συγκαλυμμένες πυραμίδες – Λύκοι με δορά προβάτου


Ορισμένοι διοργανωτές πυραμίδων προσπαθούν να κάνουν τα συστήματά τους να μοιάζουν με μεθόδους πολυεπίπεδου μάρκετινγκ. Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ συνιστά νόμιμη και θεμιτή επιχειρηματική μέθοδο που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο ανεξάρτητων συνεργατών για την πώληση καταναλωτικών προϊόντων.

Προκειμένου να ομοιάζουν με εταιρίες πολυεπίπεδου μάρκετινγκ, τα συστήματα πυραμίδας αναλαμβάνουν την κυκλοφορία μιας σειράς προϊόντων και ισχυρίζονται ότι δραστηριοποιούνται στον τομέα της πώλησης των εν λόγω προϊόντων στους καταναλωτές. Ωστόσο, στην καλύτερη περίπτωση, ελάχιστη προσπάθεια καταβάλλεται για την πραγματική διάθεση των προϊόντων αυτών στην αγορά. Απεναντίας, οι εταιρίες κερδίζουν χρήματα με το συνήθη τρόπο που εφαρμόζουν τα συστήματα πυραμίδας: προσελκύοντας δηλαδή νέα άτομα. Στους νέους ανεξάρτητους συνεργάτες ασκείται πίεση προκειμένου να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες αποθεμάτων έναντι αξιόλογων χρηματικών ποσών κατά την εγγραφή τους.

Μπορεί να χρειαστεί, παραδείγματος χάρη, να αγοράσετε σχεδόν ευτελή προϊόντα έναντι 1.000 ευρώ για να λάβετε την ιδιότητα του «ανεξάρτητου συνεργάτη». Το άτομο που σας προσέλκυσε λαμβάνει τα 500 ευρώ (πενήντα τοις εκατό προμήθεια) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ προορίζονται για την κορυφή της πυραμίδας (στη συγκεκριμένη περίπτωση, την εταιρία). Παρατηρήστε την ομοιότητα με το σύστημα της απλής πυραμίδας που περιγράψαμε νωρίτερα.

Οι περισσότερες συγκαλυμμένες πυραμίδες, ωστόσο, δεν αποκαλύπτονται τόσο εύκολα. Τα συστήματα πυραμίδας συχνά επιλέγουν προϊόντα με φθηνό κόστος παραγωγής που δεν έχουν καθιερωμένη αξία στην αγορά, όπως νέα «θαυματουργά» προϊόντα, εξωτικές θεραπείες, κτλ. Έτσι, είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς την πραγματική τους αγοραστική αξία. Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε να εξαπατηθείτε από μια συγκαλυμμένη πυραμίδα είναι να γνωρίζετε τι πρέπει να αναζητήσετε σε μια νόμιμη ευκαιρία εισοδήματος.


Πολυεπίπεδο μάρκετινγκ– Νόμιμες ευκαιρίες εισοδήματος


Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ είναι ένας δημοφιλής τρόπος λιανικών πωλήσεων κατά τις οποίες πωλούνται καταναλωτικά προϊόντα, όχι σε καταστήματα από πωλητές, αλλά από ανεξάρτητους συνεργάτες, άνδρες και γυναίκες (στα σπίτια, συνήθως, των καταναλωτών. Ως ανεξάρτητος συνεργάτης, μπορείτε να ορίσετε εσείς τις ώρες εργασίας σας και να κερδίσετε χρήματα πωλώντας καταναλωτικά προϊόντα που προμηθεύεστε από μια επίσημη εταιρία.

Σε μια πολυεπίπεδη δομή, μπορείτε επίσης να αναπτύξετε και να διαχειρίζεστε το δυναμικό πωλήσεών σας, συστήνοντας , παρέχοντας κίνητρα και εκπαιδεύοντας άλλους για την προώθηση προϊόντων σε τελικούς καταναλωτές. Η αμοιβή σας σε αυτήν την περίπτωση θα περιλαμβάνει ένα ποσοστό των πωλήσεων ολόκληρης της ομάδας σας, καθώς και τα κέρδη από τις δικές σας πωλήσεις σε πελάτες λιανικής. Η ευκαιρία αυτή έχει καταστήσει το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ ελκυστικό τρόπο σύστασης μιας επιχείρησης με συγκριτικά μικρό κεφάλαιο. .


Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε μια νόμιμη επιχείρηση από ένα συγκαλυμμένο σύστημα πυραμίδας


Τα συστήματα πυραμίδας επιδιώκουν να βγάλουν χρήματα από εσάς (και μάλιστα γρήγορα). Οι εταιρίες πολυεπίπεδου μάρκετινγκ επιδιώκουν να βγάλουν χρήματα μαζί με εσάς ενόσω χτίζετε την επιχείρησή σας πωλώντας καταναλωτικά προϊόντα. Προτού προσχωρήσετε σε μια εταιρία, πραγματοποιήστε ενδελεχή έρευνα. Μια καλή αφετηρία είναι να θέσετε στον εαυτό σας τα ακόλουθα τρία ερωτήματα:

  1. Πόσα χρήματα πρέπει να καταβάλετε για να γίνετε συνεργάτης;
  2. Προτίθεται η Εταιρία να επαναγοράσει τυχόν απούλητο απόθεμα προϊόντων;
  3. Πωλούνται τα προϊόντα της Εταιρίας στους καταναλωτές;


  1. Κόστος εκκίνησης; ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ! Το κόστος εκκίνησης στις πολυεπίπεδες εταιρίες είναι κατά κανόνα μικρό (συνήθως ένα κιτ προϊόντων) . Οι εταιρίες αυτές θέλουν να διευκολύνουν την έναρξη των πωλήσεων, χωρίς να σας επιβαρύνουν ιδιαίτερα. Τα συστήματα πυραμίδας, από την άλλη, αποκομίζουν σχεδόν το σύνολο των κερδών τους από την εγγραφή νέων συμμετεχόντων. Ως εκ τούτου, το κόστος για να γίνετε ανεξάρτητος συνεργάτης, στις περιπτώσεις αυτές, είναι συνήθως υψηλό. ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΣΥΧΝΑ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗΣ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Η/Υ, ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, κτλ Οι εν λόγω αγορές μπορεί να μην είναι καν δαπανηρές ή «απαιτούμενες». Οι εταιρίες, όμως, ασκούν μεγάλη πίεση ώστε να «επωφεληθείτε στο έπακρον από την ευκαιρία».
  2. Επαναγορά του αποθέματος προϊόντων; Η δυνατότητα επαναγοράς απούλητου αποθέματος ή μη, σε συνδυασμό όμως πάντα με άλλα πραγματικά περιστατικά μπορεί να αποτελέσει ένδειξη εάν μια εταιρεία εφαρμόζει νόμιμο πολυεπίπεδο μάρκετιγκ ή αντίθετα ένα παράνομο σύστημα πυραμίδας. Σχετικά με την πολιτική επαναγοράς των προϊόντων της κάθε Εταιρίας – μέλους του Συνδέσμου μας παρακαλείσθε όπως επισκέπτεσθε την ιστοσελίδα της εκάστοτε εταιρείας καθώς η πολιτική επαναγοράς διαφέρει μεταξύ τους.
  3. Πωλήσεις στους καταναλωτές; ΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΧΙ (Ή ΟΧΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ), ΜΕΙΝΕΤΕ ΜΑΚΡΙΑ! Πρόκειται για σημαντικό στοιχείο. Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ (όπως και άλλες μέθοδοι λιανικών πωλήσεων) εξαρτάται από την πώληση προϊόντων στους καταναλωτές και την εδραίωση της ζήτησης των προϊόντων αυτών. Αυτό απαιτεί ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Τα συστήματα πυραμίδας, από την άλλη, δεν στοχεύουν στις πωλήσεις των προϊόντων στους τελικούς χρήστες. Τα κέρδη προέρχονται από μαζικές πωλήσεις προϊόντων σε νέους συμμετέχοντες, οι οποίοι αγοράζουν τα προϊόντα όχι επειδή είναι χρήσιμα ή προσφέρονται σε ελκυστική τιμή, αλλά επειδή πρέπει να τα αγοράσουν για να προσχωρήσουν στην εταιρία. Οι αγορές αποθεμάτων προϊόντων δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υπερβαίνουν τις ρεαλιστικές προσδοκίες πωλήσεων.


Πώς μπορείτε να προστατευθείτε από μια κακή επένδυση


  1. Πάρτε το χρόνο σας.Μην επιτρέψετε σε κανέναν να σας πιέσει. Μια καλή ευκαιρία για τη δημιουργία μιας επιχείρησης πολυεπίπεδης δομής δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σε μια νύχτα. Όσοι λένε ότι «θα επωφεληθείτε εξαρχής» υπονοούν ότι αυτοί που θα προσχωρήσουν αργότερα θα αφεθούν στα κρύα του λουτρού. ΠΡΟΣΟΧΗ!
  2. Θέστε ερωτήσεις:
    • Για την Εταιρία και τα στελέχη της.
    • Για τα προϊόντα – το κόστος τους, την πραγματική αγοραία αξία, την πηγή εφοδιασμού και την πιθανή αγορά στην περιοχή σας.
    • Για το κόστος εκκίνησης (συμπεριλαμβανομένων των απαιτούμενων αγορών).
    • Για την πολιτική επαναγοράς των προϊόντων από κάθε Εταιρία μέλος του συνδέσμου.
    • Για το μέσο όρο εισοδήματος των ενεργών ανεξάρτητων συνεργατών.
  3. Ζητήστε έντυπα όλου του διαθέσιμου ενημερωτικού υλικού της εταιρίας.

  4. Συμβουλευτείτε τρίτους οι οποίοι είχαν εμπειρία με την εταιρία και τα προϊόντα της. Βεβαιωθείτε ότι τα προϊόντα πωλούνται πράγματι στους καταναλωτές.
  5. Πραγματοποιήστε έρευνα και επαληθεύστε όλες τις πληροφορίες. Μην θεωρείτε δεδομένο ότι όσα έγγραφα μοιάζουν επίσημα είναι ακριβή και πλήρη.